"Bona Passie" winnaar Cafétoernooi 2019

"Bona Passie" winnaar Cafétoernooi 2018

Cafétoernooi 2019 staat weer in de boeken als een geslaagd toernooi.

Na vele afzeggingen dit jaar (7 teams) door verschillende omstandigheden,bleven er 11 teams over

die deelnamen aan het toernooi.

Zelfs op vrijdagavond laat kwam er nog een app binnen dat er een team niet compleet was,maar ze meldden zich toch op het toernooi .

Zoals gezegd 11 teams en we konden starten om 10.00 uur.

Echter om 10.38 uur werd de 3e wedstrijd gespeeld en 1 team was nog niet compleet.

Met de zware Geuze feesten nog in de benen moest het Harinkje uit Biervliet even verstek laten gaan en moesten er wedstrijden worden omgezet, wat later weer werd recht getrokken.

Er werd gespeeld in 2 poules  van 6 teams en 5 teams.

De wedstrijden duurden 16 minuten in de eerste speelronde en 12 minuten in de 2e ronde.

Door een fout !! van de organisatie moest op het einde het schema aangepast worden in het voordeel van de Groese Vrijbuiters ( geheel terecht ).

Door deze fout kwam de wedstrijd Restaurant de Zwaan - Groese Vrijbuiters te vervallen en ging de Groese Vrijbuiters mee naar de Kruisfinale A1 B1 A2 B2.

Restaurant de Zwaan uit Philippine waren hierdoor bereid om hun wedstrijd niet te spelen en te eindigen als nr 5

Hierdoor wonnen zij ook de Sportiviteit prijs. ( Top Rest de Zwaan ).

Vervolgens was het in de Kruisfinale "Bona Passie" die zich net als vorig jaar 2018 mocht tronen tot winnaar van  2019

Proficiat " Bona Passie "

De eindstanden van 2019

11 - Café t`Krikje 1

10 - Het Harinkje

9 - Café Centraal 2

8 - Café centraal 1

7 - Cammarados

6 - Joveho

5 - Restaurant de Zwaan

4 - Groese Vrijbuiters

3 - 3 Koningen

2 - Café t`Krikje 2

1 - " Bona Passie "

Foto`s in het fotoalbum..

Alle vrijwilligers hartelijk dank voor jullie inzet en alle teams hartelijk dan voor jullie sportieve inzet

en hopelijk tot ( helaas ) het Cafétoernooi 2023.

Reglement Cafetoernooi VV Hoofdplaat

1.Iedere ploeg dient om 09.30 aanwezig te zijn.

2.Het toernooi begint om stipt 10.00 uur
3.Er wordt gespeeld op 2 velden, elke wedstrijd duurt 12 minuten.
4.Het toernooi word verdeeld in 2 poules.
5.De leider van elke ploeg dient zich bij aankomst te melden in de bestuurskamer, aldaar hij het programma
    en de indeling van de kleed-accommodatie ontvangt.
6.De wedstrijden staan onder leiding van erkende scheidsrechters.
7.Elke ploeg dient 5 minuten voor aanvang van zijn partij speelklaar te zijn i.v.m.  uitloop van het speelschema.
8.De als eerst vermelde ploeg op het schema verdedigt het doel aan de kant van de kleedlokalen.
9.Elke ploeg is verplicht min 2 dames op te stellen ( meer mag ook ).
   Indien om wat voor reden dan ook geen 2 dames worden opgesteld, dient de wedstrijd met 8 man gespeeld te worden.
10.Spelers onder de 15 jaar zijn uitgesloten van deelname.
11.Het niet voldoen aan punt 9 wordt bestraft met het verloren verklaren van de wedstrijd met 3-0.
12.Tijdens de wedstrijd mag er doorlopend gewisseld worden.
13.In de plaatsing wedstrijden geldt bij gelijk spel: Het nemen van 5 strafschoppen door iedere ploeg Bij gelijke stand om en om tot de winnaar           bekend is.
14. Wanneer het toernooi met 3 poules werkt dan zal de beste nummer 2 aangemerkt worden als diegene die mee strijd in de kruisfinales.
Wanneer een poule uit 6 teams bestaat zal een willekeurige wedstrijd komen te vervallen.
Deze aanpassing wordt vooraf doorgegeven aan de betreffende teams.
Welke wedstrijd komt te vervallen, wordt door de Toernooi Commissie geregeld.
Er wordt een willekeurig nummer tussen 1 en 5 in een gesloten enveloppe gedaan.
Na de poulewedstrijden wordt deze geopend in het bijzijn van de elftalleider van het team die dit aangaat.
Als er dan teams zijn die een gelijk aantal punten hebben, dan wordt het aantal doelpunten voor beslissend, hierna de tegen doelpunten.
Is dit allen gelijk dan worden er strafschoppen genomen.
15.In de finale volgt bij gelijk spel, eerst verlenging van 10 minuten, en daarna zoals in punt 14 genoemd.
16.Beslissingen van de organisatie en / of scheidsrechters zijn bindend.
Hiertegen kan niet geprotesteerd worden.
17.De VVH kan niet aansprakelijk worden gesteld bij diefstal of schade van en aan derden.
Dit geldt voor / tijdens / en na het toernooi.
18.Door deelname aan het toernooi verklaard men zich akkoord met het reglement van de VV HOOFDPLAAT.

Tot ziens in 2023...

Met vriendelijke sportgroeten, VV Hoofdplaat